Problème techniques et Suggestions

Created at 16 Nov 2023, 14:36
How’s your experience with the cTrader Platform?
Your feedback is crucial to cTrader's development. Please take a few seconds to share your opinion and help us improve your trading experience. Thanks!
marc.lerouzo's avatar

marc.lerouzo

Joined 16.11.2023

Problème techniques et Suggestions
16 Nov 2023, 14:36


Bonour ,  j'aimerais savoir si je suis un cas isolé. Je me connecte sur Ctrader Web sur mes 2 mac et je rencontre plusieurs problèmes.
La plateforme présente de nombreux atouts, c'est franchement bien. 
..Mais il y à des problèmes de fonctionnement importants :
- Déconnexion/Reconnexion très fréquentes sur les différents serveurs (Je précise que j'ai la fibre optique). La latence moyenne est de 18ms/2ms mais cela varie de manière très instable allant parfois jusqu'à 50ms/10ms. Essais effectués sur les naigateurs  Chrome/Opéra/Firefox/Brave.
- Freeze fréquents.
- L' UC qui tourne anormalement à 60-75% lorsque qu'on met en place ne serait-ce qu'un seul indicateur sur un graphique. Ce qui n'est pas le cas par exemple avec les dessins. Même en supprimant les indicateurs il y a toujours des freeze. Ce n'est pas normal qu'une AppWeb sollicite autant de ressources…

Ce serait bien par-ailleurs d'avoir la possibilité de : 

-modifier les couleur des bougies Heiken-Hashi.

-dessiner des canaux de régression linéaire.

Préparez vous une version Desktop pour Mac et Linux ?

Cordialement. Marc


@marc.lerouzo
Replies

PanagiotisCharalampous
17 Nov 2023, 07:13 ( Updated at: 18 Nov 2023, 06:03 )

Reply to: Problème techniques et Suggestions

Dear Marc,

This is an English speaking forum, please write your messages in English.

Best regards,

Panagiotis


@PanagiotisCharalampous

marc.lerouzo
18 Nov 2023, 19:37 ( Updated at: 20 Nov 2023, 07:06 )

Technical problems ans Suggestions

 

Technical problems and suggestions
16 Nov 2023, 14:36

Hello , I would like to know if I am an isolated case. I connect to Ctrader Web on my 2 macs and I encounter several problems.
The platform has many assets, it is frankly good. 
But there are some major operating problems:
- Very frequent disconnection/reconnection on the various servers (I should point out that I have fiber optics). The average latency is 18ms/2ms, but this varies very erratically, sometimes as much as 50ms/10ms. Tests carried out on Chrome/Opera/Firefox/Brave browsers.
- Frequent freezes.
- CPU running abnormally at 60-75% when even a single indicator is set up on a graph. This is not the case with drawings, for example. Even when indicators are removed, freezes still occur. It's not normal for an AppWeb to demand so many resources...

It would also be nice to be able to :

-change the color of Heiken-Hashi candles.

-draw linear regression channels.

Are you preparing a Desktop version for Mac and Linux?

Best regards. Marc

 


@marc.lerouzo

PanagiotisCharalampous
20 Nov 2023, 07:25

Reply to: Problème techniques et Suggestions

Hi Marc

- Very frequent disconnection/reconnection on the various servers (I should point out that I have fiber optics). The average latency is 18ms/2ms, but this varies very erratically, sometimes as much as 50ms/10ms. Tests carried out on Chrome/Opera/Firefox/Brave browsers.
- Frequent freezes.
- CPU running abnormally at 60-75% when even a single indicator is set up on a graph. This is not the case with drawings, for example. Even when indicators are removed, freezes still occur. It's not normal for an AppWeb to demand so many resources...

 Could you please send us some troubleshooting information the next time this happens? Please paste a link to this discussion inside the text box before you submit it.

Best regards,


 

 


@PanagiotisCharalampous